02, მარტი 2021 21:45:00
საკვებ-პროდუქტებთან ერთად, ბოლო რამდენიმე კვირაში საქართველოში საწვავიც გაძვირდა. ფასმა 20-დან 40 თეთრამდე მოიმატა. პრობლემაზე ღიად საუბრობენ მძღოლები. გამომწვევ მიზეზებზე აქცენტს აკეთებენ ეკონომისტები. პროგნოზი დამაიმედებელი არ არის. ნავთობ-იმპორტიორთა კავშირში არ გამორიცხავენ, რომ უკვე გაძვირებული საწვავის ფასმა კიდევ მოიმატოს.
საწვავისფასებიქვეყანაშიისევმზარდია. ბრენდირებულბენზინგასამართსადგურებზე, მხოლოდმიმდინარეწელს, ნავთობისღირებულება 20-25 თეთრით ,ხოლოარაბრენდირებულსადგუერბზე, ბოლოორთვეში 35-40 თეთრითგაძვირდა.
დღეს, ერთილიტრიპრემიუმკლასისსაწვავი, 2 ლარიდა 63 თეთრია, სუპერიკი 2 ლარიდა75 თეთრი. გაძვირებულისაწვავითგულმოსულიმძღოლებიამბობენ, რომთუთვისგანმავლობაში, გასულწელსსაკმარისბენზინს 400 ლარადიძენდნენ, იანვრისშემდეგ, 600 ლარიცარჰყოფნით.
ეკონომისტი, გიორგიკეპულაძეამბობს, რომსაწვავიიმპორტირებულიპროდუქციაადაფასებსხელისუფლებავერდაარეგულირებს. განმარტავს, რომიგილარისდოლართანმიმართებაშიგაუფასურებისშედეგია.
როგორცნავთობიმპორტიორთაკავშირისთავმჯდომარეამბობს, გლობალურბაზრებზე, მიმდინარეწლისდასაწყისისდან, ერთტონანავთობზეფასი 150დოლარითგაიზარდა, ხოლოდიზელისსაწვავისშემთხვევაშიზრდა 110 დოლარია.
ვინაიდან, ქართულიეკონომიკავერვითარდება, ხოლოლარიგაუფასურებასგანაგრძობს, ნავთობიმპორტიორთაკავშირშიაქვთმოლოდინი, რომსაწვავზეფასებიკიდევუფროგაიზრდება.