მხოლოდ 2017-2018 წლებში მოპედით 220 ავტოსაგზაო შემთხვევა აღირიცხა, რის შედეგადაც 3 კაცი გარდაიცვალა. შინაგან საქმეთა სამინისტროში ამბობენ, რომ წლევანდელი სტატისტიკა მზარდია, ხოლო იმის გამო, რომ მოპედები არ რეგისტრირდება და კამერები მათ არ აღიქვამს, ისინი ხშირად არიან ავტოსატრანსპორტო შემთხვევების მიზეზი. ამას გარდა, მოპედების სამართავად საჭირო არ არის ნებართვის მოპოვებაც. ამ მიზეზების გამო შს სამინისტრო მოპედებით გამოწვეულ ავტოსაგზაო შემთხვევებს სრულად ვერ აღრიცხავს და შესაბამისად, ფიქრობენ, რომ ასეთი ავარიების რიცხვი გაცილებით დიდია. სწორედ ეს გახდა მიზეზი, რომ შსს-მ პარლამენტს კანონპროექტი წარუდგინა, რომლის თანახმად, მოპედი და მსუბუქი კვადროციკლი ექცევა მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების განსაზღვრებაში, რაც მათ საგზაო მოძრაობის ჩვეულებრივ მონაწილეებად აქცევს. ამიტომ მათზე გავრცელდება სხვა სატრანსპორტო საშუალებების მიმართ არსებული რეგულაციები. როგორც მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებები, მოპედები და მსუბუქი კვადროციკლები რეგისტრაციას დაექვემდებარება, ხოლო მათი მართვისთვის საჭირო გახდება ახალი - "AM " კატეგორიის მართვის მოწმობა.
2005 წლიდან დღემდე საქართველოში 19 ათასამდე მოპედია შემოყვანილი და კანონმდებლობით ამ ტიპის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები არ რეგულირდება. საკანონმდებლო ცვლილებებით კი დაწესდება მოპედების რეგისტრაციის ვალდებულება და ახალი მართვის მოწმობის კატეგორია "AM", რომელიც მოპედებსა და მსუბუქ კვადროციკლებს აერთიანებს. სატრანსპორტო საშუალებების არსებულ კატეგორიებს ემატება ასევე "A2" ქვეკატეგორია, რომელიც მოიცავს მოტოციკლს, რომლის ძრავის სიმძლავრე არ აღემატება 35 კვტ-ს, ხოლო სიმძლავრის/წონის კოეფიციენტი 0,2 კვტ/კგ-ს. ამ ტიპის სატრანსპორტო საშუალების მართვისთვის მძღოლობის კანდიდატს თეორიული გამოცდის ჩაბარება მოუწევს. ვისაც უკვე აქვს ნებისმიერი კატეგორიის მართვის მოწმობა, მას ავტომატურად მიენიჭება "AM" კატეგორია. ამ კატეგორიის მართვის მოწმობის მისაღებად თეორიული გამოცდის საკითხები იგივეა, რაც "A" კატეგორიის ("A" - მოტოციკლი, ასევე მოტორიზებული ტრიციკლი, რომლის სიმძლავრე აღემატება 15 კვტ-ს) მართვის მოწმობისთვის.
მოპედის მართვის მოწმობას 16 წლის ასაკიდან აიღებენ - 16 წლამდე პირებისთვის ამ ტიპის სატრანსპორტო საშუალების მართვა აკრძალული იქნება. იმ ქვეყნებში, სადაც ამ კატეგორიებისთვის მინიმალური ასაკი 17 წელია, საგზაო უსაფრთხოების ნორმები გაცილებით მაღალ დონეზეა, ვიდრე ამ ეტაპზე საქართველოში, მიუხედავად იმისა, რომ დღეს ჩვენთან მოქმედებს ქულათა სისტემა, უკონტაქტო პატრულირება და ტექნიკური ინსპექტირების რეგულაციები. შემოთავაზებული ცვლილებებიც სწორედ საგზაო უსაფრთხოების დონის გაუმჯობესებას ემსახურება. რაც შეეხება მინიმალურ ასაკს "A1" და "B" კატეგორიებისთვის, მართვის მოწმობის ასაღებად მინიმალური ასაკი 17-დან 18 წლამდე იზრდება.