მეწარმე ქალი ხელვაჩაურიდან. წარმატებული ბიზნესპროექტი, რომელსაც ზაირა ჯიბლაძე მარტო მართავს. ნატურალის სახელით ცნობილი ბრენდი სტარტაპერმა უკვე ექსპორტზეც გაიტანა და ნელ -ნელა პროდუქციაზე მოთხოვნაც მზარდი ხდება. მის მიე წარმოებულ ჩირსა და მურაბებს ადგილობრივებთან ერთად უკვე უცხოურ ბაზარზეც იცნობენ. რა გზა განვლო სტერეოტიპების ნგრევისას და როგორ მოიპოვა მომხმარებლის ნდობა ზაირა ჯიბლაძემ?
ნატუალის პროდუცქია პოპულარობოთ უკვე დიდი ხანია სარგებლობს. გამორჩეული გემოს და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტის წარმოების დამსახურებით, მომხმარებლები ძალიან მოკლე ვადაში მიიზიდა. ნატურალი, ეს არის კომპანია, რომელიც ჩირებსა და მურაბებს აწარმოებს. გთავაზობთ მხოლოდ ისეთი ხილის ასორტიმენტს, რომელიც საქართველოში მოდის და ადგილობრივი კულტურაა.
ნატურალის პირველი პროდუქტი, ბაზარზე 2018 წელს გაჩნდა, თუმცა ბიზნეს გეგმაზე მუშაობა, დამფუძნებელმა, ერთი წლით ადრე დაიწყო. საწარმო, ზაირა ჯიბლაძეს ეკუთვნის. მიუხედავად, იმისა, ფიქრობს, რომ ჯერ კიდევ სტარტაპერია, რაც შექმნა კოლოსალური შრომის შედეგია და რეზულტატის გათვალისწინებით, თამამად შეიძლება ითქვას, რომ ერთ-ერთია იმათგან, ვინც დაარღვია სტერეოტიპი - ბიზნესი ქალის საქმე არ არის.
დღეისათვის, ერთი ქლიავის გამოსაკურკი აპარატი და ერთიც მცირე ზომის საშრობი აქვს. სხვას ყველაფერს საკუთარი ხელით აკეთებს. რეცხავს, ჭრის და უკვე გამშრალ ხილს გასაყიდად აფასოებს. მის ბიზნესს ერთი განსაკუთრებული უპირატესობა აქვს.
ის, რაც კარი ჩირის წარმოებას სჭირდება, ინფორმაცია ინტერნეტის და სპეციალური ლიტერატურის დახმარებით, დამოუკიდებლად მოიძია. პირველი მნიშვნელოვანი წარმატება გასულ წელს ჰქონდა. ახალბედა მეწარმემ, შეძლო და უცხოელი პარტნიორები საკუთარი პროდუქციით დააინტერესა. ძალიან მალე, მისი ხელით წარმოებული ჩირები ექსპორტზე გერმანიისა და პოლონეთის ბაზრებზე მოხვდა.
მზარდი მოთხოვნის პარალელურად, დღის წესრიგში, წარმოების გაფართოებაზე ფიქრი დადგა. ამისთვის მას დასჭირდა საგრანტო პროექტების სწორად წერა ესწავლა. მხოლოდ რამდენიმე ცდის შემდეგ გამოუვიდა და იმისთვის, რომ წარმოებული პროდუქტის უწყვეტი მიწოდება შეძლოს, უკვე აქვს სამაცივრე მურნეობაც. ამის დახმარებით, ბოლო ერთ წელში, ათი ტონა ნედლეულის გადამუშავება შეძლო.
ბიზნესმენი ქალისთვის, რომელიც საკუთარ კომპანიაში პანდემიის გამო დღეს მუშა ხელიც არის, ბუღალტერიც და მენეჯერიც, ახლა თავად ხელმძღვანელობს კაპიტალური საწარმოს მშენებლობასაც. წარმადობის გაზრდისთვის საჭირო ინვენტარს და დანადგარებს ჩინეთიდან უკვე ელოდება. რომ არა პანდემია, ახლას ესეც მზად ექნებოდა.
როგორც წარმატებულ მეწარმე ქალს, დონორმა ლოგო საჩუქრად დაუზადა, სლოგანით - იხილე. კომპნიას აქვს საკუთარი ვებ და ფეისბუქ გვერდი. 2018 წლიდან დღემდე მიღებულ მოგებას ისევ წარმოებაში აბანდებს. შემოსავლით, ეს მაარანი ააგო. საცდელად რამდენიმე ბოთლი ალადასტური დაწურა. მის გეგმებში შედის, „ნატურალი“ მომხმარებლებმა, საკუთარი ღვინითაც შეიყვარონ.