26, სექტემბერი 2019 20:26:00
ტექ ინსპექტირება არათანაბარ პირობებში. როგორც აღმოჩნდა, ბათუმის მერიას მძღოლების მიმართ მოთხოვნები ერთნაირი აქვს, მიდგომები კი განსხვავებული. რატომ ავალდებულებს უწყება შემოწმების გავლას მხოლოდ კერძო სამარშუტო ტაქსების მძღოლებს და რატომ არ ვრცელდება იგივე საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე? გულნმარა ლეფსაია არკვევდა დეტალებს.
ეს იმ მძღოლთაგან ერთ-ერთია, რომელმაც ბათუმის მერიის მიერ გამოცხადებული ინსპექტირება გაიარა. მისი ტრანსპორტის მსგავსად, ქალაქის ტერიტორიაზე მოძრავი 691 M2 კატეგორიის ტრანპსორტი შემოწმდა.
სავარძლების, საბურავების, მუხრუჭის ტრანსპორტის სხვა დეტალების მდგომარეობა, მიკროავტობუსებისაგნ განსხვავბით, ავტობუსებში არ შემოწმებულა. იმ ფონზე, როცა ინსპექტიორების ამოცანა მგზავრების უსაფრთხოება და სატრანსპორტო საშუალებების მხრიდან გარემოზე ზემოქმედების რისკების შემცირებაა, ამ დროს ბათუმის მერიის მუნიციპალური ტრანპოსრტს ეს არ შეხებია. ირკვევა, რომ ავტობუსები მხოლოდ სახელმწიფო ტექნიკურ დათვალიერებას გადის. დარგის სპეციალისტის შეფასებით კი ამ საფრთხეს ყველაზე მეტად სწორედ მუნიციპალური ტრანსპორტი ქმნის. ორგანიზაცია ,,ჰაბ ჯორჯიას“ დირექტორი ბათუმის მერიის მხრიდან დისკრიმინაციულ მიდგომაზე ამახვილებს ყურადღებას.
ხელისუფლების ოპონენტები კი კერძო და სახელმწიფო სექტორის არათანაბარ პირობებში მოქცევაე საუბრობს. მაშინ, როცა მუნიციპალურ ტრანსპორტს დღის განმავლობაში ასობით მგზავრი გადაჰყავს, ოპოზციაში მიიჩნევენ, რომ ინსპექტირება მუნციპალურ ტრანსპორტსაც უნდა გაევლო.
ამ პირობების შექნას კი ბათუმის მერი ძველი ტრასნპორტის ახლით ჩანაცველბაში ხედავს. ლაშა კომახიძე მიიჩნევს, რომ ეს ორი სრულიად განსხვავებული ჯგუფია და პროცესში არათანაბარი პირობებების არსებობას გამორიცხავს.
კონკურსი 24 სამარშუტო ხაზზე გამოცხადდა. ბათუმის საკრებულოს შესაბამისი დადგენილების მიხედვით, სამარშუტო ტაქსები 12 – 19 სექტემბერს შემოწმდა. მათ რამდენიმე მოთხოვნა უნდა დაეკმაყოფილებინათ. შემოწმებული ტრანსპორტიდან კი კრიტერიუმები მხოლოდ 570 - მა დააკმაყოფილა.
სინქრონი ემზარ ქავჟარაძე
პროცედურების მიხედვით, შესაბამისი დოკუმენტი ბათუმის საკრებულოს უკვე გადაეცა, რის შემდეგაც ნებართვების გაცემა დაიწყება. კომაპნიებმა კი ამის შემდეგ, ერთი თვის ვადაში ვალდებულები არიან მიკროავტობუსები ჯიპიარეს სისტემით აღჭურვონ.