01, დეკემბერი 2021 20:11:00
საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითრება, ბათუმის მერიის ერთ-ერთი პრიორიტეტია. 2022 წლის სახელმძღვანელო დოკუმენტში მერია ასე განმარტავს: პროგრამის მიზანია ქაალქის საგზაო ინფრასტრუქტურის გამართული ფუნქციონირება და ტრანსპორტის შეუფერხებელი გადაადგილება. წერს, რომ დახვეწილი საგზაო ინფარსტრუქტურა განსაზღვარვს ეკონომიკის განვითარების ტემპებს და დონეს, რომ მერიის ამოსავალია ქვეითებისთვის უსაფრთხო გარემოც, თუმცა ბათუმის ქუჩებში მხოლოდ საპირისპიროს თუ დაინახავთ.
საგზაო ინფარსტრუქტურის განვითარების პროგარმის ფარგლებში, მომდევნო წლისთვის, ბათუმის მერიას დაგეგმილი აქვს ისეთი ქვეპროგრამები, როგორიცაა ქუჩებისა და ტროტუარების მოვლა-პატრონობა, დაზიანებული მონაკევეთების რეაბილიტაცია, განათებების მოვლა და ასე შემდეგ, თუმცა პარკირების პრობლემის გადასაჭრელად დოკუმენტში არაფერი წერია, არა და ქალაქში ყველაზე მწვავედ, წლებია სწორედ ეს პრობლემა დგას.
მაგალითად, ეს საგზაო ნიშანი მძღოლს ეუბნება, რომ ავტომობილი ვერტიკალურად უნდა გააჩეროს, თუმცა უზარმაზარ კორპუსს, ირგვლივ სულ რამდენიე სადგომი აქვს, ამიტომ მძღოლმა გამოსავალი ნახა და მანქანა ნიშნის საპირისპიროდ დააყენა. შედეგად, გარდა იმისა, რომ ქვეითებისთვის ტროტუარი დაიკეტა, ორ ზოლიან ქუჩაზე ერთი ფაქტობრივად დაიკარგა.
ალბათ ყველამ კარგად იცით, რომ ტროტუარებზე დაგებული ეს ფილები, მცირედმხედველებისთვისაა, თუმცა გამოდის, რომ მძღოლები არც მოწყვლად ჯგუფს ინდობენ, მთავარია სადმე გააჩერონ.
პრობლმაზე საუბრობს ყველა: ქვეითი, ტაქსის, მიკროსამარშრუტო ტაქსის თუ მუნიციპალური ავტობუსის მძღოლი და სადისტრიბუციო მანქანების მძღოლები. ბევრი არც კი მალავს, რომ კანონს არღვევს და წრეზე სიარულს, ჯარიმის გადახდა ურჩევნიათ.
საგზაო უსაფრთხოების შექმნა მართალია მერიის პრიორიტეტია, თუმცა გატარებულ ღონისძიებებს ეს არ ეტყობა. ავტობუსის მძღოლები, რომლებიც მგზავრებით მუდმივად დატვირთულები არიან, ხშირად იძულებული ხდებიან, მგზავრთა ჩასხდომა და აყვანა შუა ქუჩაში მაოხდინონ, რადგან სპეციალურად მონიშნული ადგილები, სრულად ან ნაწილობრივ, მუდმივად დაკავებულია.
ბათუმის მერია ამბობს, რომ პორბლემის გადაჭრას, დონორებთან ერთად, მდგრადი ურბანული გადაადგილების 2018-30 წლების სტრატეგიით ცდილობს. ამის შემადგენელი ნაწილია განხორციელებული სატრანსპორტო მოძრაობის ცვლილებები და ქალაქის რამდენიმე ლოკაციაზე შემოღებული საათობრივი პარკინგი. ემზარ ქავჟარაძე აბობს, რომ ეს დროსთან ერთად შედეგს აუცილებლად გამოიღებს.
თუმცა აქ კიდევ ერთი პრობლემა და პასუხგაუცემელი კითხვაა. სად დატოვოს მანქანა მძღოლმა, როცა ყოველწლიურად მერია ათობით მრავალსართულიანი კორპუსის მშენებლობის ნებართავს გასცემს, ადეკვატურ საპარკინგე ზონას კი დეველოპერს არავინ სთხოვს.